Thursday, August 27, 2015

Aku Melihat Dia



Aku melihat dia di keramaian.
Dia. Wanita yang dulu pernah kuhujani dengan puisi dan lagu. Rautnya tidak berubah. Masih cantik. Masih membuat dadaku berdegup keras.
Tempat dia berdiri dengan aku menjejakkan kaki hanya 100 meter. Tapi buatku, rasanya lebih dari 13 tahun. Dia memakai kemeja putih dan jins belel. Menyeruput kopi dengan temannya. Dia tertawa lepas ketika mendengar lelucon temannya. Seakan suara renyahnya terdengar sampai ke telingaku. Aku ingat dia suka sekali mendengar leluconku. Sambil tidur di kasur lalu berciuman lama.
Aku menghirup nafasku. Menyerap aromanya dari kejauhan. Menyesapnya dalam. Ah, rindu sekali aku dengannya. 
Kemudian, ketika ia menoleh ke arahku, aku hilang, moksa di tengah keramaian.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home